Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

tisdag 12 oktober 2010

Två och en halv vecka kvar


Nu är det inte långt tills det är dags för förlossning. Beräknad nedkomst är sista helgen i oktober. Fridas mage växer och hon är lite småirriterad. Igår kväll hade hon smitit och jag trodde hon var inne. När jag skulle gå och lägga mig saknade jag henne och började leta eftersom guben sa att hon var inomhus. Vände ut och in på hela huset två gånger och kunde konstatera att hon inte fanns någon stans. Då går jag ut och börjar locka och ser att "vår" knäppa räv stryker omkring framför huset. Hur jag än kastade saker efter och skällde på honom så flyttade han inte av gårdsplanen. Min andra katt Bosse följde mitt fruktlösa försök att skrämma honom. Jag ville ju att han skulle försvinna så att jag kunde få in Frida. Efter en timmes lockande och samtidigt bortmotande av räv såg jag ett par ögon lysa vid vårt uthus. Snabbt dit och mycket riktigt så var det hon. Lättnadens suck när jag lyckades fånga in henne. Gissa om det är totalt utegångsförbud just nu! På bilden syns Bosse som undrar över mattes rävhysteri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar