Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

söndag 24 oktober 2010

Mindre än en vecka kvar

Ute är det hundväder och ruggigt. Inne är det varmt och skönt. Tänder ljus och önskar att jag hade en öppen spis eller kamin. Frida ligger på stolen bredvid mig och sträcker ut sin runda kropp. Har fått supportsamtal idag från Marianne. Funderar över vad som gick snett förra gången med förlossningen. Vi räknade och jag kom fram till att 65:e dagen är på torsdag så nu kan det ske vilken dag som helst. Magen går i vågor och det sparkar överallt. Det kanske är en tusenfoting? ;) Marlon har fått uppdrag att kolla 1 ggr i timmen när jag inte är hemma. Vill ju vara med från början. Vill bara att det ska vara över och att det går bra. Ringer veterinären i morgon och kollar om jag kan komma akut i veckan om nåt händer. Det är ju så långt till Ulltuna. Håller tummarna och väntar med spänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar