Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

söndag 1 december 2013

Julpysseldagen

Sitter här och väntar på strömavbrott. Ute blåser 24 m/s i byarna. 6 m höga vågor på Ålandshav säger sjöräddningen. Jag är glad att jag är hemma och inte ute på sjön.
Här hemma är det full fart. Har plockat och städat. Sedan blev det en tur till Österlisa för det årliga julpysslet.. I år satsade jag och Malin på att baka medans Marie klippte och klistrade... bl a.

I kattlådan är det full fart. Ungarna börjar så smått leka med varandra. Om de nu inte slickar varann vilket verkar vara kul. De spinner som motorer när de inte jamar eller sover. Så idag passade jag på att försöka filma dem. Vilket gick hyfsat bra. Så här kommer resultatet.
Den till höger är tjejen och minstingen till vänster hamnar underst förstås. Han får gaska upp sig nu annars blir han satt på plats.


Sedan är det Sally som myser och då sätter värsta röjarkatten igång!

Snart blir det namnkalas!

Vi önskar en trevlig 1:a advent



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar