Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

söndag 15 december 2013

Snart 5 veckor!

Kan någon förstå hur fort tiden går? När man har småttingar i huset hinner man inte med så mycket mer på fritiden. Undrar hur många timmar jag har suttit/legat med hakan över lådkanten? Otroligt mysigt är det. Kan inte titta mig mätt!

Nu har de flyttat över i större hage.
En smart en som jag köpt via Marianne i Läby. Hon ägde Avalon som är pappa till Sally. Jag är så nöjd med den. Fast nu är de så stora att de får göra utflykter i rummet där de bor. De nosar och slickar på allt de kommer i kontakt med. Mest på mig och mina kläder. Strumpor är gott. Men aj vad tänderna är vassa.

När de hör våra röster kommer de fram och jamar för att bli kelade med. Prata om entusiastiskt välkomnande. Sätter man sig ned så har man fyra stycken klättrande på sig.

Nästan allihop har börjat smaka lite på mjölkersättning men de är inte speciellt sugna kan jag påstå. Men Sally blir superglad att hon får ta resterna.

Utvecklingen går så fort att jag inte hinner med. Tänk att avancera från maghasande till klätterkatt på 1,5 vecka? Jag är imponerad! Snart har jag dem uppe i gardinerna också. Dags att vika upp J

Sonen Johan med flickvännen Jennifer var här i dag och gosade med dem. Nya dofter att utforska blev det för kattungarna.

Här kommer lite bilder:

Dainty Bess


 
William Morris

 



 

Agnes Saunders

 



 

Charles Austin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar