Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

tisdag 15 januari 2019

I morgon fyller de 4 veckor

Idag när jag kom in i kattrummet och frågade om det var någon där stack fem stycken upp huvudet och började pipa. Sagt och gjort. Jag satte mig i kattungehagen och snart hade jag fem stycken ivrigt klättrande och slickande hos mig. De rullar runt och har busat med varandra.
Kattoaletten har också kommit fram och som vanligt skall kattsanden provsmakas.
För tillfället är alla ungar reserverade eller har en lång intressentlista så jag har tillfälligt tagit bort annonsen. Så får vi se vad som händer.
Efter ett tag har vi nu konstaterat att könen inte är lätt att sätta ibland.

Svart hona (n) - ej reserverad



Det här är lakritsbiten. Hon har ett härligt huvud och stora fina tassar. Gillar att man lägger henne på rygg i famnen.









Blå-vit hane hona(a 03) - ej reserverad









Det här är den blå-vita hanen. En lite knubbis som också har fint huvud och stora tassar. Påminner om Harry i sista kullen








Blå hane hona (a) -reserverad












Klassisk blå hanne. Han blir lik sin storebror Olle.















Svart vit hona (n 03) - ej reserverad.
Den här gillar att ligga på rygg och bli killad på magen :) Inget fel på det här huvudet eller tassarna heller.


Och så har vi lilla chokladfröken
Klättrar på hagens insida och knuffar bort bröder och systrar från mjölkbaren.
Choklad hona (b) - ej reserverad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar