Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

måndag 28 november 2016

Sportlov!


Hittade det här inte publicerade inlägget från 2015.

Nu har vi sportlov Noah och jag. Han konstaterade att LillBosse och Lisa hade vuxit jättemycket.
då kom jag på att det var dags att väga dem. Blev så paff att jag fick göra en kontroll av vågen. Pyttelilla Lisa väger nu 1,7 kg och LillBosse 2,5 kg. Hahaha... "Lill"Bosse. Ironiskt. På torsdag först blir de 14 veckor. Visst var Lisa liten när hon föddes. Om jag jämför förhållandet mellan deras vikt så stämmer det på ett ungefär. Funderar över om det finns någon statistik över utgångsvikt och slutvikt för britter. Tror jag får gooogla lite.

Igår kväll när jag surfade kom Lisa fram och var jätteintresserad av skärmen. Laddade ner en katt-app med en liten mus. Jätteroligt! Men tillslut la hon sig över paddan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar