Kontakt

Jag heter Marie Rolkert och har en liten uppfödning av Brittisk korthår.
Vi har haft britter sedan 2007 så vi firar med andra ord 15 år med denna gosiga, härliga och coola ras.

För närvarande har vi inga kattungar och planerar inga det närmaste året.

Om du söker kattunge av rasen brittisk korthår hänvisas till brittringen.se, brittsallskapet.se eller vi de grupper som finns på FB.

Rådmansö 2021-02-14

söndag 9 februari 2014

Ojojoj så tomt det blev!

 
Nu har de börjat lämna oss de små liven. Det började med Agnes på fredagskvällen. Efter allt papperspyssel och pussar och kramar åkte två förväntansfulla hem med sin lilla katt till Täby Kyrkby. Sally såg lite fundersam ut. Hon kontrollräknade några gånger och saknade säkert sin minsting men verkade inte speciellt bekymrad. Lite utställningsprat blev det också. Agnes vore kul att ställa ut.
 Agnes i sitt alldeles egna klätterträd.

På lördagförmiddagen var det dags för Morrisen. Mera pappersarbete och lite samtal om mat och annat. Ny kattunge som kröp in i sin transportbur. Sally var återigen framme och nosade och undrade.
När vi sedan stängde dörren klack det till i hjärtat lite. Avfärd mot Saltsjö-Boo.
Efter ett tag fick vi första meddelandet att allt hade gått bra även om Morris tyckte det blev långtråkigt i bilen.
Första stegen i nya hemmet. Notera den feta råttan :)
 

Sally har gått några rundor och jamat högt. Skillnad mellan 4 och 2 kan hon i alla fall. Det har lekts en del idag och hon har tillrättavisat Bess och Charlie att de inte får snutta. Nu har framtänderna börjat titta fram så jag kan tänka mig hur det känns. Nåja, hon har putsat och sovit tillsammans med dem som tröst. Alla katter har hjälpt till att städa på ovanvåningen. Dammvippan var nog roligare än dammsugaren i alla fall.
Idag har jag fått en knäkatt. Bess tyckte det var alldeles utmärkt att sova medans jag surfade.


Jag som sov så skönt! 
 Kvalitetskontroll av gaffel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar